Ηλεκτρονική Αίτηση εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής μαθητών/τριών, για το σχολικό έτος 2025-2026
Οι μαθητές/τριες που επιθυμούν να εγγραφούν, να ανανεώσουν την εγγραφή τους ή να μετεγγραφούν σε οποιαδήποτε τάξη Δημόσιων Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕ.Λ.-ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2025-2026, υποβάλλουν «Ηλεκτρονική Αίτηση εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής», μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://e-eggrafes.minedu.gov.gr ή μέσω της διαδικτυακής πύλης https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/eggraphe ananeoseeggraphes-se-geniko-kai-epaggelmatiko-lukeio, συμπληρώνοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία, από την 30η Ιουνίου 2025 και ώρα 07:00 έως και την 08η Ιουλίου 2025 και ώρα 23:59.
Έργο eTwinning «eCastle Explorers» από το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας»
Το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας» υλοποίησε το σχολικό έτος 2024-2025 έργο eTwinning με τίτλο «eCastle Explorers». Στο έργο συμμετείχαν 12 σχολεία από Ευρωπαϊκές χώρες με 28 εκπαιδευτικούς και 164 μαθητές/τριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Από το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων συμμετείχαν 2 εκπαιδευτικοί και 25 μαθητές A΄ και Β΄ Γυμνασίου. Στόχος του έργου ήταν να εξερευνήσουμε κάστρα της περιοχής μας μέσα από την ιστορία, την αρχιτεκτονική, τον πολιτισμό και τους μύθους σε συνεργασία με μαθητές/τριες από διαφορετικές χώρες.
Πέρα από την ανάδειξη της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς οι μαθητές μας συνεργάστηκαν μεταξύ τους και με τους μαθητές των άλλων χωρών, προκειμένου να εντοπίσουν γεωγραφικά τα κάστρα της Ευρώπης αναδεικνύοντας τη σημασία τους, παρατηρώντας ομοιότητες και διαφορές, ενισχύοντας την πολιτισμική ανταλλαγή. Ταυτόχρονα, έμαθαν κανόνες ασφαλούς διαδικτύου, χρησιμοποίησαν ψηφιακά εργαλεία και βελτίωσαν τη χρήση της αγγλικής γλώσσας. Κατά τη διάρκεια του έργου υλοποιήθηκαν δραστηριότητες που συνέβαλαν στην ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων, όπως είναι ο γλωσσικός γραμματισμός (π.χ. αλληλογραφία), η κριτική σκέψη (π.χ αρχιτεκτονική κάστρου), η δημιουργικότητα (π.χ. ψηφιακές ιστορίες), η επικοινωνία (π.χ.webinars), η συνεργασία (π.χ. συνταγές).
Το έργο ενσωματώνεται στο πρόγραμμα σπουδών, καθώς συνδυάζονται πολλά γνωστικά αντικείμενα, όπως Γεωγραφία, Λογοτεχνία, Ξένες Γλώσσες, Πληροφορική, Γλώσσα και Εικαστικά.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το eTwinning έργο μας μπορείτε να δείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του έργου: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/ecastle-explorers/twinspace/pages/students-introduce-themselves, καθώς και στην ιστοσελίδα του σχολείου: http://gym-mous-ioann.ioa.sch.gr/wordpress/?cat=65
Προγραμματισμός εξετάσεων για την εισαγωγή στην α΄ τάξη του γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας» για το σχολικό έτος 2025-2026
Αξιότιμοι γονείς/κηδεμόνες των υποψηφίων μαθητών/τριών για την εισαγωγή στην α΄ τάξη του γυμνασίου, σχολικού έτους 2025-2026 στο Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων, σας ενημερώνουμε ότι η διαδικασία για την επιλογή των μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν στην α ́τάξη του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 17 Ιουνίου 2025 και ώρα 10.00 π.μ. με τη γραπτή εξέταση των υποψηφίων (ακρόαση του ηχητικού υλικού που εντάσσεται στην ενότητα: Διάκριση ηχοχρωμάτων (CD)).
Την Τρίτη 17 Ιουνίου 2025, όλοι οι υποψήφιοι, ανεξαρτήτως αριθμού πρωτοκόλλου, θα πρέπει να βρίσκονται στο σχολείο στις 9.15 π.μ. προκειμένου να μην καθυστερήσει η ώρα έναρξης της γραπτής εξέτασης.
Οι υποψήφιοι/ες, θα πρέπει να έχουν μαζί τους μολύβι, στυλό διαρκείας και γόμα (όχι μπλάνκο) και να γνωρίζουν τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησής τους.
Επίσης, θα πρέπει να έχουν μαζί τους καθ’ όλη τη διάρκεια των εξετάσεων:
Έγγραφο ταυτοπροσωπίας, το οποίο πρέπει να είναι σε ισχύ (δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατήριο για υποψήφιους άνω των 12, αλλιώς βεβαίωση ταυτοπροσωπίας από Κ.Ε.Π. ή διαβατήριο σε ισχύ, για όσους δεν έχουν συμπληρώσει τα 12 έτη).
Επισημαίνεται ότι αποκλείονται από τη συμμετοχή στις εξετάσεις οι μαθητές/τριες που δεν προσκομίζουν το έγγραφο ταυτοπροσωπίας.
Μετά την ολοκλήρωση της γραπτής εξέτασης θα ακολουθήσει την ίδια ημέρα η διαδικασία της ατομικής προφορικής εξέτασης από την αρμόδια επιτροπή στις ενότητες: Αντίληψη των ρυθμών, Ακουστική ικανότητα, Φωνητική ικανότητα.
Μετά το τέλος της γραπτής εξέτασης οι μαθητές/τριες που θα εξεταστούν προφορικά μετά τις 12:00 θα αποχωρήσουν από το σχολείο και θα προσέλθουν δεκαπέντε λεπτά πριν την προγραμματισμένη εξέτασή τους. Οι υπόλοιποι μαθητές/τριες θα παραμείνουν στον χώρο του σχολείου και μετά τη γραπτή εξέτασή τους θα ακολουθήσει η προφορική εξέταση.
Οι υποψήφιοι/ες που, προαιρετικά, θα εξεταστούν και σε μουσικό όργανο (σε επίπεδο αντίστοιχο τουλάχιστον της Κατωτέρας Σχολής), θα πρέπει να το έχουν μαζί τους, καθώς και τις παρτιτούρες που πιθανά να χρειαστούν. Σε περίπτωση που επιθυμούν να εξεταστούν στο πιάνο θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το πιάνο του σχολείου.
Τα αποτελέσματα των εισαγωγικών εξετάσεων θα ανακοινωθούν το απόγευμα της Τρίτης ή, το αργότερο, την επόμενη, και θα αναρτηθούν έξω από το σχολείο καθώς και στην ιστοσελίδα του σχολείου.
Την Πέμπτη 26 Ιουνίου 2025 και ώρα 10.00 π.μ. στο Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων θα πραγματοποιηθεί ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων και των εισαχθέντων μαθητών/τριών, προκειμένου να επιλέξουν το ατομικό μουσικό όργανο το οποίο θα διδαχθούν. Τη διαδικασία μπορούν να παρακολουθήσουν, εάν το επιθυμούν, και οι πρώτοι/ες δέκα (10) επιλαχόντες/ούσες.
Το πρόγραμμα για τις προφορικές εξετάσεις μπορείτε να το δείτε παρακάτω.
Σας ευχόμαστε καλή επιτυχία!
Ηλιακά ρολόγια στο Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων
Στο πλαίσιο δραστηριοτήτων του τέλους της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές και οι μαθήτριες της β΄ και γ΄ γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας» με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού κυρίας Μαλάμου Σεβαστής είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την έννοια του χρόνου μέσα από μια ιδιαίτερη διαθεματική προσέγγιση που συνδύαζε τη θεωρία με την πράξη και την ιστορική γνώση με τη σύγχρονη δημιουργία. Η δράση ξεκίνησε με μια ιστορική αναδρομή στα όργανα μέτρησης του χρόνου, από τα πρώτα ηλιακά και υδραυλικά ρολόγια της αρχαιότητας έως τα μηχανικά ρολόγια των νεότερων χρόνων. Οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας των ηλιακών ρολογιών, τη σχέση τους με την κίνηση του ήλιου και τη σημασία τους στους αρχαίους πολιτισμούς.
Στη συνέχεια, κατασκεύασαν τα δικά τους ηλιακά ρολόγια, εφαρμόζοντας τις γνώσεις που απέκτησαν. Οι κατασκευές τους δοκιμάστηκαν στην αυλή του σχολείου, επιτρέποντας στα παιδιά να διαπιστώσουν στην πράξη τη λειτουργικότητα των ρολογιών που σχεδίασαν.
Ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξη και τη συνεργασία τον κ. Παναγιώτη Παζούλη και το ΕΚΦΕ Δράμας για την καθοδήγηση και το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό που μας παρείχαν.


















«Ο Οδυσσέας στη σπηλιά του Πολύφημου» – Μια δημιουργική προσέγγιση της Οδύσσειας σε playmobil
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος α3 γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας» σε συνεργασία με τη φιλόλογο κυρία Μάγκα Ελένη παρουσίασαν με δημιουργικό και πρωτότυπο τρόπο ένα από τα πιο γνωστά επεισόδια της Οδύσσειας – τη συνάντηση του Οδυσσέα με τον Κύκλωπα Πολύφημο, από τη ραψωδία ι του Ομήρου.
Αξιοποιώντας φιγούρες και σκηνικά playmobil, οι μαθητές αναπαρέστησαν με ευρηματικότητα τη σπηλιά του Πολύφημου, τη στρατηγική του Οδυσσέα, καθώς και τη δραματική διαφυγή των συντρόφων του. Η εργασία αυτή αποτέλεσε έναν ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο προσέγγισης της αρχαίας επικής ποίησης, φέρνοντας τον Ομηρικό κόσμο πιο κοντά στους σύγχρονους μαθητές μέσα από τη βιωματική μάθηση, τη συνεργασία και τη φαντασία. Το ομαδικό αυτό έργο ανέδειξε τη δύναμη της δημιουργικότητας και επιβεβαίωσε ότι η κλασική γραμματεία μπορεί να παραμένει ζωντανή, επίκαιρη και αγαπητή, όταν συνδυάζεται με τα ενδιαφέροντα και τις εκφραστικές δυνατότητες των παιδιών.