Ηλιακά ρολόγια στο Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων
Στο πλαίσιο δραστηριοτήτων του τέλους της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές και οι μαθήτριες της β΄ και γ΄ γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας» με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού κυρίας Μαλάμου Σεβαστής είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την έννοια του χρόνου μέσα από μια ιδιαίτερη διαθεματική προσέγγιση που συνδύαζε τη θεωρία με την πράξη και την ιστορική γνώση με τη σύγχρονη δημιουργία. Η δράση ξεκίνησε με μια ιστορική αναδρομή στα όργανα μέτρησης του χρόνου, από τα πρώτα ηλιακά και υδραυλικά ρολόγια της αρχαιότητας έως τα μηχανικά ρολόγια των νεότερων χρόνων. Οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας των ηλιακών ρολογιών, τη σχέση τους με την κίνηση του ήλιου και τη σημασία τους στους αρχαίους πολιτισμούς.
Στη συνέχεια, κατασκεύασαν τα δικά τους ηλιακά ρολόγια, εφαρμόζοντας τις γνώσεις που απέκτησαν. Οι κατασκευές τους δοκιμάστηκαν στην αυλή του σχολείου, επιτρέποντας στα παιδιά να διαπιστώσουν στην πράξη τη λειτουργικότητα των ρολογιών που σχεδίασαν.
Ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξη και τη συνεργασία τον κ. Παναγιώτη Παζούλη και το ΕΚΦΕ Δράμας για την καθοδήγηση και το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό που μας παρείχαν.


















«Ο Οδυσσέας στη σπηλιά του Πολύφημου» – Μια δημιουργική προσέγγιση της Οδύσσειας σε playmobil
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος α3 γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας» σε συνεργασία με τη φιλόλογο κυρία Μάγκα Ελένη παρουσίασαν με δημιουργικό και πρωτότυπο τρόπο ένα από τα πιο γνωστά επεισόδια της Οδύσσειας – τη συνάντηση του Οδυσσέα με τον Κύκλωπα Πολύφημο, από τη ραψωδία ι του Ομήρου.
Αξιοποιώντας φιγούρες και σκηνικά playmobil, οι μαθητές αναπαρέστησαν με ευρηματικότητα τη σπηλιά του Πολύφημου, τη στρατηγική του Οδυσσέα, καθώς και τη δραματική διαφυγή των συντρόφων του. Η εργασία αυτή αποτέλεσε έναν ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο προσέγγισης της αρχαίας επικής ποίησης, φέρνοντας τον Ομηρικό κόσμο πιο κοντά στους σύγχρονους μαθητές μέσα από τη βιωματική μάθηση, τη συνεργασία και τη φαντασία. Το ομαδικό αυτό έργο ανέδειξε τη δύναμη της δημιουργικότητας και επιβεβαίωσε ότι η κλασική γραμματεία μπορεί να παραμένει ζωντανή, επίκαιρη και αγαπητή, όταν συνδυάζεται με τα ενδιαφέροντα και τις εκφραστικές δυνατότητες των παιδιών.