Ημερολόγιο

Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Απρ    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Εορτολόγιο

η ημέρα, η εβδομάδα του έτους

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

Translate:

Εγγραφές μαθητών στην α΄ γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων ‘Νικόλαος Δούμπας’ για το σχολικό έτος 2024-2025

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να αποστείλουν/καταθέσουν την αίτηση από 13-5-2024 έως 31-5-2024 επιλέγοντας έναν από τους παρακάτω συνδέσμους:
Mπορείτε να υποβάλετε την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής, ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdh-9h9BMqPky9AAyfO3C1TkUT2dpUMTvCDxEKm48toNLkDmQ/viewform

Εναλλακτικά μπορείτε να κατεβάσετε την αίτηση από εδώ:

Σε μορφή word

ΑΙΤΗΣΗ-Α-ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2024-2025

Σε μορφή pdf

ΑΙΤΗΣΗ-Α-ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2024-2025

και να την αποστείλετε στο email του σχολείου: mail@gym-mous-ioann.ioa.sch.gr

Είναι σημαντικό να τονισθεί, ότι οι υποψήφιοι μαθητές δε χρειάζεται να έχουν μουσικές γνώσεις. Εξετάζεται η ικανότητα μουσικής αντίληψης των μαθητών οι οποίοι λαμβάνουν οδηγίες από την Επιτροπή Επιλογής για το κάθε μέρος της εξέτασης και για τη διαδικασία της.

Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι μαθητές καλούνται να δείξουν ικανότητες μουσικής αντίληψης στα παρακάτω:

Α. Αντίληψη του ρυθμού
1. Ο εξεταστής θα δώσει με παλαμάκια στον υποψήφιο μαθητή ένα απλό, σύντομο και απολύτως συγκεκριμένο ρυθμικό σχήμα, το οποίο καλείται ο μαθητής να επαναλάβει. Το ρυθμικό αυτό σχήμα θα παιχτεί από τον εξεταστή δύο φορές διαδοχικά. Στόχος αυτής της εξέτασης είναι η διαπίστωση της ικανότητας του υποψήφιου μαθητή να αντιλαμβάνεται και να αναπαράγει απλές ρυθμικές δομές (δηλ. ρυθμικές μονάδες δύο και τριών χρόνων και, ενδεχομένως, απλούς συνδυασμούς τους).
2. Στην επόμενη φάση ζητείται από τον εξεταζόμενο να συνοδεύσει με παλαμάκια, χρησιμοποιώντας ένα σταθερό ρυθμικό σχήμα, το τραγούδι που επέλεξε να εκτελέσει ο ίδιος (βλ. και Γ. Φωνητική ικανότητα).

Β. Ακουστική ικανότητα
1. Ο υποψήφιος, ακούγοντας από τον εξεταστή τυχαία επιλεγμένες νότες στο πιάνο (με το οποίο δεν έχει οπτική επαφή), καλείται να αναγνωρίσει τη μεταβολή του τονικού ύψους και να την καταδείξει κινώντας το χέρι του αναλόγως προς τα πάνω ή προς τα κάτω.
2. Στη συνέχεια, αναπαράγει με τη φωνή του ανιόντα (ανεβαστά) και κατιόντα (κατεβαστά) διαστήματα με κοινή ή διαφορετική βάση, μικρές μουσικές φράσεις ή και ολόκληρη κλίμακα, που εκτελούνται στο πιάνο από τον εξεταστή.
3. Τέλος, στο τρίτο μέρος αυτής της εξέτασης, ο εξεταζόμενος πρέπει να απομνημονεύσει και να επαναλάβει σε μη οικείο του απλό όργανο (ξυλόφωνο ή μεταλλόφωνο) μικρές μελωδικές φράσεις μέχρι 5 φθόγγων και σε έκταση μιας οκτάβας, τις οποίες θα παίξει στο πιάνο ο εξεταστής. Ο υποψήφιος δικαιούται να ζητήσει την επανάληψη του θέματος, το οποίο θα εκτελείται χωρίς να έχει ο εξεταζόμενος οπτική επαφή με τα πλήκτρα.

Γ. Φωνητική ικανότητα
1. Ο υποψήφιος καλείται να τραγουδήσει ενώπιον της Επιτροπής ένα τραγούδι της επιλογής του από την τονική βάση που αυτός επιθυμεί.
2. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του πιάνου που παίζει ο εξεταστής, ελέγχεται η δυνατότητα του μαθητή να μεταφέρει το τραγούδι σε άλλες κοντινές τονικές βάσεις, η τονική του ακρίβεια καθώς και η ποιότητα της φωνής του.

Δ. Διάκριση μουσικών φράσεων, ηχοχρωμάτων και μουσικού χαρακτήρα (ακρόαση CD)
Οι υποψήφιοι μαθητές, ακούγοντας ηχογραφημένα μουσικά παραδείγματα από ένα CD, καλούνται να ανταποκριθούν σε 4 μουσικά παιχνίδια:
Στο 1o παιχνίδι πρέπει να αναγνωρίσουν πόσες φορές επαναλαμβάνεται μια συγκεκριμένη μελωδική φράση (μουσικό θέμα ή μοτίβο) σε ένα έργο και να σημειώσουν τον αριθμό στο αντίστοιχο κουτάκι του πρώτου παιχνιδιού. Η φράση αυτή παίζεται αρχικά μεμονωμένη, ώστε να είναι ευκολότερη η αναγνώρισή της από τους υποψήφιους. Στο 2o παιχνίδι πρέπει να σημειώσουν στο αντίστοιχο κουτάκι τον αριθμό των μουσικών οργάνων, τα οποία ακούγονται στο συγκεκριμένο μουσικό απόσπασμα. Στο 3ο παιχνίδι καλούνται να αναγνωρίσουν και να ονομάσουν την κατηγορία (Έγχορδα, Πνευστά ή Κρουστά) στην οποία ανήκουν τα μουσικά όργανα που ακούγονται από το CD. Στο 4ο παιχνίδι το ζητούμενο είναι η σωστή αντιστοίχιση μουσικών κομματιών με δεδομένους τίτλους. Οι υποψήφιοι παρατηρούν στο ειδικό έντυπο χαρακτηριστικούς τίτλους κομματιών δίπλα σε κουτάκια. Οι τίτλοι αυτοί δίνονται σε τυχαία σειρά και αντιστοιχούν σε σύντομα μουσικά κομμάτια που θα ακουστούν από το CD. Οι υποψήφιοι πρέπει να σημειώσουν σε κάθε κουτάκι τον αριθμό του κομματιού στο οποίο, κατά την κρίση τους, θα ταίριαζε ο δεδομένος δίπλα στο κουτάκι τίτλος.

Ε. Εκτέλεση (προαιρετικά) μουσικού οργάνου
Αν ο υποψήφιος διαθέτει γνώσεις σε κάποιο μουσικό όργανο, μπορεί προαιρετικά να ερμηνεύσει ένα μουσικό έργο της επιλογής του, επιπέδου αντιστοίχου τουλάχιστον της Κατωτέρας Σχολής.

 

Διενέργεια έρευνας για την αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης και την αποτίμηση της έκτασης των περιστατικών της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.) στο πλαίσιο του ν. 5029/23 «Ζούμε Αρμονικά Μαζί. Σπάμε τη Σιωπή»

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), εκ μέρους του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., διεξάγει έρευνα, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» και το Πανεπιστήμιο Κρήτης, για την αποτύπωση της τρέχουσας κατάστασης των περιστατικών της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.).

48796_ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΡ_ΙΕΠ_ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ ΕΒΙΕ

ΣΥΝ_5_ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ

Ενημερωτικό γονέα

Ενημερωτικό μαθητών

Συμμετοχή του σχολείου μας στον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Μουσικής

https://together.europarl.europa.eu/event/2024-05-15-17689/register

Διαδικτυακή συνάντηση του σχολείου μας με σχολείο της Ρουμανίας στα πλαίσια του προγράμματος Σχολείο Πρέσβης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Βράβευση του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας» με «eTwinnning School Label»

Το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας» λαμβάνει Ευρωπαϊκή Διάκριση με την απονομή της «Ετικέτας Σχολείου eTwinning 2024-2025» για πρώτη φορά μεταξύ 57 σχολείων στην Ελλάδα και 928 σε όλη την Ευρώπη. Η ομάδα eTwinning αναγνωρίζει τη συμμετοχή και την αφοσίωση όχι μόνο των eTwinners μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά και ολόκληρου του σχολείου που υλοποιεί ευρωπαϊκά προγράμματα eTwinning και βραβεύεται με ετικέτες εθνικές και ευρωπαϊκές  για δύο συνεχόμενα σχολικά έτη. Βασικά κριτήρια για την απονομή της ετικέτας αποτελούν η ηλεκτρονική ασφάλεια, η συνεργασία και η συλλογική προσπάθεια, το πνεύμα της ανανέωσης και της αλλαγής στην εκπαιδευτική και ευρύτερη κοινότητα, η πρωτοτυπία και η έμπνευση που διαχέεται από ένα συμπεριληπτικό και καινοτόμο σχολείο.  Το σχολείο μας φέροντας τον τίτλο  «Etwinning School 2024-2025» είναι έτοιμο και πρόθυμο για ένα αναπτυξιακό ταξίδι με δραστηριότητες που προάγουν τη βιωματική μάθηση, τη δημιουργικότητα, τον εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας, τη διαπολιτισμικότητα. Η επιτυχία αυτή αποτελεί επιστέγασμα μιας αγαστής συνεργασίας εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων με τη στήριξη της ομάδας eTwinning.

We dream the music -padlet

https://padlet.com/sevasti/we-dream-the-m-u-s-i-c-modern-unlike-social-inclusive-class–1maan87bsrxh7oly

Εορτασμός της Ημέρας της Ευρώπης – Πρόγραμμα «Σχολεία-Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου»

Ημερίδα με τίτλο «9η Μαΐου – Ημέρα της Ευρώπης» τη Δευτέρα, 22 Απριλίου 2024, στην Αίθουσα «Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνος» στα Ιωάννινα με συμμετοχή του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας». Βίντεο από τις δράσεις των Junior και Senior Ambassadors στο Kiosque – Info Point του σχολείου μας.

 

eTwinning «Ι WILL SURVIVE!»

Στο πλαίσιο του έργου eTwinning «Ι WILL SURVIVE!» που συμμετέχουν μαθητές της Α’ Γυμνασίου του σχολείου μας, οι μαθητές όλων των συνεργαζόμενων χωρών (Ελλάδα, Τουρκία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Πολωνία, Κροατία, Πορτογαλία), πήραν μέρος σε συνεργατικές δραστηριότητες για τον υγιεινό τρόπο διατροφής και για τις αθλητικές δραστηριότητες.

Διαδικασία εισαγωγής μαθητών/τριών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025

Η διαδικασία εισαγωγής μαθητών/τριών στην Α΄ Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025 ορίζεται στην εγκύκλιο την οποία εξέδωσε το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και στο  επεξηγηματικό έγγραφο της διαδικασίας εισαγωγής.

Για την εισαγωγή μαθητών/τριών στα Μουσικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2024-2025, οι γονείς/κηδεμόνες των υποψηφίων από τις 13 Μαΐου έως τις 31 Μαΐου 2024 και ώρα 14:00 υποβάλλουν από κοινού ηλεκτρονικά ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής μόνο στο Μουσικό Σχολείο της περιοχής όπου κατοικεί ο/η υποψήφιος/α.

Οι γονείς/κηδεμόνες υποχρεούνται να αποστείλουν ηλεκτρονικά ή με κάθε άλλο πρόσφορο τρόπο στο Μουσικό Σχολείο πέραν της αίτησης συμμετοχής στις εν θέματι εξετάσεις και τα κάτωθι έγγραφα:
1) λογαριασμό κοινής ωφέλειας (ύδρευσης ή ρεύματος ή τηλεφώνου) ή άλλο πρόσφορο αποδεικτικό μέσο από το οποίο να αποδεικνύεται ρητώς η διεύθυνση της μονίμου κατοικίας του/της υποψηφίου/ας
2) αντίγραφο ταυτότητας γονέων/κηδεμόνων ή αντίγραφο ταυτότητας γονέα/κηδεμόνα
3) δικαστική απόφαση (προσωρινή διαταγή, απόφαση ασφαλιστικών μέτρων, οριστική δικαστική απόφαση) αν και εφόσον δεν υφίσταται συναίνεση των δύο γονέων/κηδεμόνων. Δύναται να προσκομισθεί επίσης και πιστοποιητικό περί μη άσκησης ένδικων μέσων, προκειμένου να βεβαιωθεί ότι επήλθε το αμετάκλητο της δικαστικής απόφασης μέχρι και τις 16.09.2021 – και άρα δεν εφαρμόζεται το 1519 ΑΚ-, σύμφωνα με όσα ορίζει η υπό στοιχεία Φ1/117162/ΓΔ4/20-09-2021 εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας (ανακοινοποίηση στο ορθό στις 21-9-2021).

Σας ενημερώνουμε ότι τη Δευτέρα 13 Μαΐου 2024 θα αναρτηθεί η ηλεκτρονική αίτηση στο site του σχολείου την οποία μπορείτε να συμπληρώσετε και να υποβάλετε ή εναλλακτικά να επισκεφτείτε τον χώρο του σχολείου.

Για τον καθορισμό των ημερομηνιών των εξετάσεων θα γίνει εγκαίρως ενημέρωση με νέο έγγραφο.

 

Συμμετοχή της μαθήτριας Λυδίας Αρβανίτη, του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας», στο Διεθνές Φεστιβάλ Σαξοφώνου – Λάρισα 2024

Η μαθήτρια Λυδία Αρβανίτη της Α΄ τάξης Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας» πήρε μέρος στο Διεθνές Φεστιβάλ Σαξοφώνου που έγινε στη Λάρισα 26-29 Μαΐου στο Δημοτικό Ωδείο της πόλης και έλαβε έπαινο στο δεύτερο επίπεδο διαγωνισμού (επίπεδο μέσης τάξης). Τη διδασκαλία είχε αναλάβει ο καθηγητής της τάξης του σαξοφώνου, Παναγιώτης Τέλλης.

Στο φεστιβάλ έλαβαν μέρος διαγωνιζόμενοι σε τέσσερα διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας (κατωτέρα, μέση, διπλώματος και σολίστ), ενώ ξεπερνούσαν συνολικά τους 60 τον αριθμό. Οι συμμετέχοντες προέρχονταν απ’ όλη την Ελλάδα, τις γειτονικές χώρες αλλά και από την Κορέα. Επιπλέον,  οι μαθητές του σαξοφώνου είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν διαλέξεις, συναυλίες, έκθεση  σαξοφώνων, εργαστήρια με διεθνούς φήμης καλεσμένους καθηγητές  και συναυλίες με ορχήστρα σαξοφώνων.

Συμμετοχή του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας» σε πρόγραμμα ERASMUS + ΚΑ122

Με απόλυτη ικανοποίηση για τα οφέλη από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα ERASMUS+ KA122 με θέμα «We dream the M.U.S.I.C: Modern, Unlike, Social, Inclusive Class» ολοκληρώνεται η κινητικότητα 16 εκπαιδευτικών του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας» (1/11/2022-30/4/2024).  Μέσα από 4 επιμορφωτικά σεμινάρια, όπως  «4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communicion and Collaboration in Schools» (Φλωρεντία), «From STEM to STEAM Education: a New Learning Approach» (Βαρκελώνη), «Diversity, Equality and Inclusion» (Βουδαπέστη), «A European School for All Children» (Ρώμη) οι εκπαιδευτικοί εξοικειώθηκαν με βασικές δεξιότητες και ψηφιακά εργαλεία, αντάλλαξαν καλές πρακτικές με Ευρωπαίους εταίρους, μετέφεραν την ευρωπαϊκή εμπειρία με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας διδασκαλίας και μάθησης σε ένα συμπεριληπτικό σχολείο. Η εφαρμογή νέων μεθόδων στην τάξη, η ομαδικότητα και η συνεργασία, η διάχυση στην εκπαιδευτική κοινότητα εμπνέουν για τη διαμόρφωση ενός σχολείου σε χώρο όμορφο και δημιουργικό, όπου προωθείται η ένταξη και η πολυμορφία.

Αρχείο

Translate »