Σχολική εορτή 25ης Μαρτίου
Την Παρασκευή, 22 Μαρτίου 2024, πραγματοποιήθηκε η σχολική εορτή για την 25η Μαρτίου με τη συμμετοχή και συνεργασία μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου παρουσίασαν θεατρικό, αφηγήσεις με το χρονικό της ημέρας, μουσικά παραδοσιακά τραγούδια και χορούς.
Προκήρυξη εισαγωγής σπουδαστών/σπουδαστριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού Ακαδημαϊκού Έτους 2024-2025
Σας γνωρίζουμε ότι αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του ΥΝΑΝΠ: www.ynanp.gr η εγκύκλιος προκήρυξης διαγωνισμού εισαγωγής σπουδαστών/στριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού ακαδημαϊκού έτους 2024-2025. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να ενημερωθούν από το διαδίκτυο σχετικά με τα δικαιολογητικά και τις ημερομηνίες υποβολής τους.
Η υποβολή των αιτήσεων ξεκίνησε από 26-03-2024. Όλοι οι υποψήφιοι από την 26-03-2024 πρέπει να υποβάλλουν αίτηση, ηλεκτρονικά ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες του Παραρτήματος Ε΄ της Προκήρυξης Διαγωνισμού. Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης οφείλουν να υποβάλλουν σε οποιαδήποτε ΑΕΝ (Παράρτημα Γ΄) κανονικά και πλήρη τα δικαιολογητικά τους, προκειμένου να γίνει αποδεκτή η αίτησή τους.
Η προθεσμία υποβολής των δικαιολογητικών (που θα συνοδεύονται από το αποδεικτικό της αίτησης που υπέβαλαν ηλεκτρονικά στο ΥΝΑΝΠ), λήγει στις 25-04-2024 ημέρα Πέμπτη.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα τηλέφωνα που αναγράφονται στη σχετική προκήρυξη.
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΑΕΝ 2024_ΑΔΑ 6ΛΖΡ4653ΠΩ-5ΕΞ
Εκδήλωση για τις Ευρωεκλογές και τις αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Την Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024, επισκέφτηκαν το σχολείο μας ο κύριος Φίλιππος Καμάρης (Γραφείο Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα – Υπεύθυνος της κοινότητας /δίκτυο εθελοντών mazi.eu) και ο κύριος Δημήτριος Γκόλας (Επικεφαλής του Κέντρου Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Ηπείρου – Eurore Direct) και συζήτησαν με μαθητές και μαθήτριες. Αρχικά, αναφέρθηκαν στις αξίες που πρεσβεύει η Ευρωπαϊκή Ένωση και στις επικείμενες Ευρωεκλογές, που όλοι οι πολίτες έχουν το δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι. Πιο συγκεκριμένα, μίλησαν για αξίες όπως η δημοκρατία, η ελευθερία, η αλληλεγγύη, η ισότητα, η απαγόρευση των διακρίσεων, η δικαιοσύνη, η ανοχή, ο πλουραλισμός, ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, μέσα από παραδείγματα και διάδραση με τους μαθητές/τριες, ώστε να ανακαλύψουν τον τρόπο με τον οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εφαρμόζουν τις αξίες αυτές στην πράξη, στην ΕΕ και εκτός αυτής. Στο τέλος, οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μίλησαν με τη γλώσσα που μπορούν να κατανοήσουν όλοι, γιατί αγγίζει τον ψυχικό μας κόσμο, τη μουσική και τα τραγούδια.
Σύμπραξη μαθητών/τριών Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων και Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου
Την Παρασκευή, 22 Μαρτίου 2024, μαθητές και μαθήτριες του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Σχολείο Πρέσβης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου», ένωσαν τις δυνάμεις τους με μαθητές και μαθήτριες από το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο Ιωαννίνων και παρουσίασαν την εορτή για την 25η Μαρτίου. Οι μαθητές/τριες συζήτησαν μεταξύ τους και έπειτα, από κοινού, τραγούδησαν.
Το πείραμα του Ερατοσθένη από τους μαθητές/τριες της β΄ γυμνασίου
Το πείραμα του Ερατοσθένη είναι ένα πείραμα του 3ου αιώνα π.Χ. και με την εφαρμογή του κατόρθωσε ο Ερατοσθένης ο Κυρηναίος να υπολογίσει την περιφέρεια της Γης με γεωμετρικό τρόπο. Οι υπολογισμοί του έφτασαν αρκετά κοντά στην πραγματική τιμή που έχουμε σήμερα. Στα βήματα του Ερατοσθένη και οι μαθητές/τριες της β΄ γυμνασίου του σχολείου μας, σε συνεργασία με την κ. Μαλάμου Σεβαστή και την κ. Γκόκη Κωστούλα.
Εισαγωγικές εξετάσεις στην Α Γυμνασίου
Για τη συμμετοχή στις εισαγωγικές εξετάσεις οι υποψήφιοι μαθητές/τριες δε χρειάζεται να έχουν μουσικές γνώσεις. Εξετάζεται η ικανότητα μουσικής αντίληψης των μαθητών οι οποίοι λαμβάνουν οδηγίες από την Επιτροπή Επιλογής για το κάθε μέρος της εξέτασης και για τη διαδικασία της.
Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι μαθητές καλούνται να δείξουν ικανότητες μουσικής αντίληψης στα παρακάτω:
Α. Αντίληψη του ρυθμού
1. Ο εξεταστής θα δώσει με παλαμάκια στον υποψήφιο μαθητή ένα απλό, σύντομο και απολύτως συγκεκριμένο ρυθμικό σχήμα, το οποίο καλείται ο μαθητής να επαναλάβει. Το ρυθμικό αυτό σχήμα θα παιχτεί από τον εξεταστή δύο φορές διαδοχικά. Στόχος αυτής της εξέτασης είναι η διαπίστωση της ικανότητας του υποψήφιου μαθητή να αντιλαμβάνεται και να αναπαράγει απλές ρυθμικές δομές (δηλ. ρυθμικές μονάδες δύο και τριών χρόνων και, ενδεχομένως, απλούς συνδυασμούς τους).
2. Στην επόμενη φάση ζητείται από τον εξεταζόμενο να συνοδεύσει με παλαμάκια, χρησιμοποιώντας ένα σταθερό ρυθμικό σχήμα, το τραγούδι που επέλεξε να εκτελέσει ο ίδιος (βλ. και Γ. Φωνητική ικανότητα).
Β. Ακουστική ικανότητα
1. Ο υποψήφιος, ακούγοντας από τον εξεταστή τυχαία επιλεγμένες νότες στο πιάνο (με το οποίο δεν έχει οπτική επαφή), καλείται να αναγνωρίσει τη μεταβολή του τονικού ύψους και να την καταδείξει κινώντας το χέρι του αναλόγως προς τα πάνω ή προς τα κάτω.
2. Στη συνέχεια, αναπαράγει με τη φωνή του ανιόντα (ανεβαστά) και κατιόντα (κατεβαστά) διαστήματα με κοινή ή διαφορετική βάση, μικρές μουσικές φράσεις ή και ολόκληρη κλίμακα, που εκτελούνται στο πιάνο από τον εξεταστή.
3. Τέλος, στο τρίτο μέρος αυτής της εξέτασης, ο εξεταζόμενος πρέπει να απομνημονεύσει και να επαναλάβει σε μη οικείο του απλό όργανο (ξυλόφωνο ή μεταλλόφωνο) μικρές μελωδικές φράσεις μέχρι 5 φθόγγων και σε έκταση μιας οκτάβας, τις οποίες θα παίξει στο πιάνο ο εξεταστής. Ο υποψήφιος δικαιούται να ζητήσει την επανάληψη του θέματος, το οποίο θα εκτελείται χωρίς να έχει ο εξεταζόμενος οπτική επαφή με τα πλήκτρα.
Γ. Φωνητική ικανότητα
1. Ο υποψήφιος καλείται να τραγουδήσει ενώπιον της Επιτροπής ένα τραγούδι της επιλογής του από την τονική βάση που αυτός επιθυμεί.
2. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του πιάνου που παίζει ο εξεταστής, ελέγχεται η δυνατότητα του μαθητή να μεταφέρει το τραγούδι σε άλλες κοντινές τονικές βάσεις, η τονική του ακρίβεια καθώς και η ποιότητα της φωνής του.
Δ. Διάκριση μουσικών φράσεων, ηχοχρωμάτων και μουσικού χαρακτήρα (ακρόαση CD)
Οι υποψήφιοι μαθητές, ακούγοντας ηχογραφημένα μουσικά παραδείγματα από ένα CD, καλούνται να ανταποκριθούν σε 4 μουσικά παιχνίδια:
Στο 1o παιχνίδι πρέπει να αναγνωρίσουν πόσες φορές επαναλαμβάνεται μια συγκεκριμένη μελωδική φράση (μουσικό θέμα ή μοτίβο) σε ένα έργο και να σημειώσουν τον αριθμό στο αντίστοιχο κουτάκι του πρώτου παιχνιδιού. Η φράση αυτή παίζεται αρχικά μεμονωμένη, ώστε να είναι ευκολότερη η αναγνώρισή της από τους υποψήφιους. Στο 2o παιχνίδι πρέπει να σημειώσουν στο αντίστοιχο κουτάκι τον αριθμό των μουσικών οργάνων, τα οποία ακούγονται στο συγκεκριμένο μουσικό απόσπασμα. Στο 3ο παιχνίδι καλούνται να αναγνωρίσουν και να ονομάσουν την κατηγορία (Έγχορδα, Πνευστά ή Κρουστά) στην οποία ανήκουν τα μουσικά όργανα που ακούγονται από το CD. Στο 4ο παιχνίδι το ζητούμενο είναι η σωστή αντιστοίχιση μουσικών κομματιών με δεδομένους τίτλους. Οι υποψήφιοι παρατηρούν στο ειδικό έντυπο χαρακτηριστικούς τίτλους κομματιών δίπλα σε κουτάκια. Οι τίτλοι αυτοί δίνονται σε τυχαία σειρά και αντιστοιχούν σε σύντομα μουσικά κομμάτια που θα ακουστούν από το CD. Οι υποψήφιοι πρέπει να σημειώσουν σε κάθε κουτάκι τον αριθμό του κομματιού στο οποίο, κατά την κρίση τους, θα ταίριαζε ο δεδομένος δίπλα στο κουτάκι τίτλος.
Ε. Εκτέλεση (προαιρετικά) μουσικού οργάνου
Αν ο υποψήφιος διαθέτει γνώσεις σε κάποιο μουσικό όργανο, μπορεί προαιρετικά να ερμηνεύσει ένα μουσικό έργο της επιλογής του, επιπέδου αντιστοίχου τουλάχιστον της Κατωτέρας Σχολής.
Ευγενική δωρεά μουσικού οργάνου
Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Λουτσάρη, γονέα μαθητριών του σχολείου μας, για την ευγενική δωρεά ενός φλάουτου στο σχολείο μας, όργανο απαραίτητο για να αξιοποιηθεί από τους μαθητές και τις μαθήτριές μας.
Ευγενική δωρεά μουσικών οργάνων
Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Πλιάτσικα Νικόλαο και τον κύριο Γρίλλια Μάνο για την ευγενική δωρεά δύο μπουζουκιών στο σχολείο μας, όργανα απαραίτητα για να αξιοποιηθούν από τους μαθητές και τις μαθήτριές μας.