Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Φεβ    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Εορτολόγιο

η ημέρα, η εβδομάδα του έτους

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

Translate:

Τέχνη & Λόγος: Μια σχέση αμφίδρομη -Συμμετοχή του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων

Με τη συμβολή των καθηγητών καλλιτεχνικών και φιλολογικών μαθημάτων, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γυμνασίων και Λυκείων του Ν. Ιωαννίνων ενεργοποιήθηκαν να συμμετάσχουν δημιουργικά για τη σύνδεση αυτή, παρουσιάζοντας σε μία εικαστική έκθεση και σε μία λογοτεχνική εκδήλωση τα αποτελέσματα της δημιουργικής ώσμωσης των δύο πολυσήμαντων πεδίων, των εικαστικών τεχνών και της λογοτεχνίας.
Η εικαστική έκθεση θα φιλοξενηθεί από την 1η έως τις 26 Απριλίου στο ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής αξίας κτήριο Σουφαρί Σεράι, στο οποίο στεγάζονται τα Γ.Α.Κ.- Ιστορικό Aρχείο-Μουσείο Ηπείρου (Κάστρο Ιωαννίνων). Η έκθεση θα είναι ανοικτή στο κοινό Δευτέρα – Παρασκευή 10.00-14.00, Σάββατο 11.00-14.00.
Των εγκαινίων της δράσης, τη Δευτέρα 1η Απριλίου στις 6.30 το απόγευμα, θα προηγηθεί φιλολογική εκδήλωση, κατά την οποία θα διαβαστούν λογοτεχνικά κείμενα και ποίηση και θα παρουσιαστούν πολυτροπικές δημιουργίες των μαθητών/τριών.
Τα εγκαίνια της έκθεσης εικαστικών δημιουργιών θα συνοδεύονται μουσικά από σχήμα σαξοφώνων του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων

Εκδήλωση των μαθητών του τμήματος κλασικής κιθάρας στα Γ.Α.Κ Ηπείρου

πρόσκληση κιθάρες

 

 

 

 

Σύμπραξη μαθητών/τριών Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων και Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου

Την Παρασκευή, 22 Μαρτίου 2024, μαθητές και μαθήτριες του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Σχολείο Πρέσβης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου», ένωσαν τις δυνάμεις τους με μαθητές και μαθήτριες από το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο Ιωαννίνων και παρουσίασαν την εορτή για την 25η Μαρτίου. Οι μαθητές/τριες συζήτησαν μεταξύ τους και έπειτα, από κοινού, τραγούδησαν.

Το πείραμα του Ερατοσθένη από τους μαθητές/τριες της β΄ γυμνασίου

Το πείραμα του Ερατοσθένη είναι ένα πείραμα του 3ου αιώνα π.Χ. και με την εφαρμογή του κατόρθωσε ο Ερατοσθένης ο Κυρηναίος να υπολογίσει την περιφέρεια της Γης με γεωμετρικό τρόπο. Οι υπολογισμοί του έφτασαν αρκετά κοντά στην πραγματική τιμή που έχουμε σήμερα. Στα βήματα του Ερατοσθένη και οι μαθητές/τριες της β΄  γυμνασίου του σχολείου μας, σε συνεργασία με την κ. Μαλάμου Σεβαστή και την κ. Γκόκη Κωστούλα.

Εισαγωγικές εξετάσεις στην Α Γυμνασίου

Για τη συμμετοχή στις εισαγωγικές εξετάσεις οι υποψήφιοι μαθητές/τριες δε χρειάζεται να έχουν μουσικές γνώσεις. Εξετάζεται η ικανότητα μουσικής αντίληψης των μαθητών οι οποίοι λαμβάνουν οδηγίες από την Επιτροπή Επιλογής για το κάθε μέρος της εξέτασης και για τη διαδικασία της.

Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι μαθητές καλούνται να δείξουν ικανότητες μουσικής αντίληψης στα παρακάτω:

Α. Αντίληψη του ρυθμού
1. Ο εξεταστής θα δώσει με παλαμάκια στον υποψήφιο μαθητή ένα απλό, σύντομο και απολύτως συγκεκριμένο ρυθμικό σχήμα, το οποίο καλείται ο μαθητής να επαναλάβει. Το ρυθμικό αυτό σχήμα θα παιχτεί από τον εξεταστή δύο φορές διαδοχικά. Στόχος αυτής της εξέτασης είναι η διαπίστωση της ικανότητας του υποψήφιου μαθητή να αντιλαμβάνεται και να αναπαράγει απλές ρυθμικές δομές (δηλ. ρυθμικές μονάδες δύο και τριών χρόνων και, ενδεχομένως, απλούς συνδυασμούς τους).
2. Στην επόμενη φάση ζητείται από τον εξεταζόμενο να συνοδεύσει με παλαμάκια, χρησιμοποιώντας ένα σταθερό ρυθμικό σχήμα, το τραγούδι που επέλεξε να εκτελέσει ο ίδιος (βλ. και Γ. Φωνητική ικανότητα).

Β. Ακουστική ικανότητα
1. Ο υποψήφιος, ακούγοντας από τον εξεταστή τυχαία επιλεγμένες νότες στο πιάνο (με το οποίο δεν έχει οπτική επαφή), καλείται να αναγνωρίσει τη μεταβολή του τονικού ύψους και να την καταδείξει κινώντας το χέρι του αναλόγως προς τα πάνω ή προς τα κάτω.
2. Στη συνέχεια, αναπαράγει με τη φωνή του ανιόντα (ανεβαστά) και κατιόντα (κατεβαστά) διαστήματα με κοινή ή διαφορετική βάση, μικρές μουσικές φράσεις ή και ολόκληρη κλίμακα, που εκτελούνται στο πιάνο από τον εξεταστή.
3. Τέλος, στο τρίτο μέρος αυτής της εξέτασης, ο εξεταζόμενος πρέπει να απομνημονεύσει και να επαναλάβει σε μη οικείο του απλό όργανο (ξυλόφωνο ή μεταλλόφωνο) μικρές μελωδικές φράσεις μέχρι 5 φθόγγων και σε έκταση μιας οκτάβας, τις οποίες θα παίξει στο πιάνο ο εξεταστής. Ο υποψήφιος δικαιούται να ζητήσει την επανάληψη του θέματος, το οποίο θα εκτελείται χωρίς να έχει ο εξεταζόμενος οπτική επαφή με τα πλήκτρα.

Γ. Φωνητική ικανότητα
1. Ο υποψήφιος καλείται να τραγουδήσει ενώπιον της Επιτροπής ένα τραγούδι της επιλογής του από την τονική βάση που αυτός επιθυμεί.
2. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του πιάνου που παίζει ο εξεταστής, ελέγχεται η δυνατότητα του μαθητή να μεταφέρει το τραγούδι σε άλλες κοντινές τονικές βάσεις, η τονική του ακρίβεια καθώς και η ποιότητα της φωνής του.

Δ. Διάκριση μουσικών φράσεων, ηχοχρωμάτων και μουσικού χαρακτήρα (ακρόαση CD)
Οι υποψήφιοι μαθητές, ακούγοντας ηχογραφημένα μουσικά παραδείγματα από ένα CD, καλούνται να ανταποκριθούν σε 4 μουσικά παιχνίδια:
Στο 1o παιχνίδι πρέπει να αναγνωρίσουν πόσες φορές επαναλαμβάνεται μια συγκεκριμένη μελωδική φράση (μουσικό θέμα ή μοτίβο) σε ένα έργο και να σημειώσουν τον αριθμό στο αντίστοιχο κουτάκι του πρώτου παιχνιδιού. Η φράση αυτή παίζεται αρχικά μεμονωμένη, ώστε να είναι ευκολότερη η αναγνώρισή της από τους υποψήφιους. Στο 2o παιχνίδι πρέπει να σημειώσουν στο αντίστοιχο κουτάκι τον αριθμό των μουσικών οργάνων, τα οποία ακούγονται στο συγκεκριμένο μουσικό απόσπασμα. Στο 3ο παιχνίδι καλούνται να αναγνωρίσουν και να ονομάσουν την κατηγορία (Έγχορδα, Πνευστά ή Κρουστά) στην οποία ανήκουν τα μουσικά όργανα που ακούγονται από το CD. Στο 4ο παιχνίδι το ζητούμενο είναι η σωστή αντιστοίχιση μουσικών κομματιών με δεδομένους τίτλους. Οι υποψήφιοι παρατηρούν στο ειδικό έντυπο χαρακτηριστικούς τίτλους κομματιών δίπλα σε κουτάκια. Οι τίτλοι αυτοί δίνονται σε τυχαία σειρά και αντιστοιχούν σε σύντομα μουσικά κομμάτια που θα ακουστούν από το CD. Οι υποψήφιοι πρέπει να σημειώσουν σε κάθε κουτάκι τον αριθμό του κομματιού στο οποίο, κατά την κρίση τους, θα ταίριαζε ο δεδομένος δίπλα στο κουτάκι τίτλος.

Ε. Εκτέλεση (προαιρετικά) μουσικού οργάνου
Αν ο υποψήφιος διαθέτει γνώσεις σε κάποιο μουσικό όργανο, μπορεί προαιρετικά να ερμηνεύσει ένα μουσικό έργο της επιλογής του, επιπέδου αντιστοίχου τουλάχιστον της Κατωτέρας Σχολής.

 

Ευγενική δωρεά μουσικού οργάνου

Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Λουτσάρη, γονέα μαθητριών του σχολείου μας, για την ευγενική δωρεά ενός φλάουτου στο σχολείο μας, όργανο απαραίτητο για να αξιοποιηθεί από τους μαθητές και τις μαθήτριές μας.

Ευγενική δωρεά μουσικών οργάνων

Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Πλιάτσικα Νικόλαο και τον κύριο Γρίλλια Μάνο για την ευγενική δωρεά δύο μπουζουκιών στο σχολείο μας, όργανα απαραίτητα για να αξιοποιηθούν από τους μαθητές και τις μαθήτριές μας.

Διαδικασίες διενέργειας των εξετάσεων για την εισαγωγή φοιτητών σε Τμήματα Μουσικών Σπουδών των Α.Ε.Ι.

ΕΞΕ – 27354 – 2024 – Διαβίβαση Υπουργικής Απόφασης ΦΕΚ_ΥΑ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ_και_ΟΡΓΑΝΩΝ_για_εισαγωγή_στα_5_Μουσικά_Τμήματα_2024_και_εφεξής_Β_1519_2024

Αποκριάτικη γιορτή στο σχολείο μας

Αποκριάτικη γιορτή με τα δρώμενα  «Δε δουλεύω τη Δευτέρα «, «Ο χορός της νύφης», και στη συνέχεια το Γαϊτανάκι και χοροί μέχρι τελικής πτώσεως!

Συνάντηση με τον ευρωβουλευτή κ. Κυμπουρόπουλο Στέλιο στο πλαίσιο του προγράμματος Σχολεία-Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Την Παρασκευή, 15 Μαρτίου 2024, οι Senior και Junior Ambassadors του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας» συμμετείχαν στη διαδικτυακή συνάντηση με τον ευρωβουλευτή κ. Στέλιο Κυμπουρόπουλο. Ο κ. Κυμπουρόπουλος απάντησε σε ερωτήσεις που του έθεσαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου σχετικά με τους τρόπους που μπορούν να υποστηριχθούν και να προστατευθούν άτομα από ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, άτομα με αναπηρία, γυναίκες, άτομα από μειονότητες, καθώς και πρωτοβουλίες και μέτρα που μπορούν να ληφθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε οι νέοι να απολαμβάνουν εκπαίδευση υψηλής ποιότητας, απαραίτητο στοιχείο για τα επόμενα προσωπικά, κοινωνικά και επαγγελματικά τους βήματα. Η συνάντησή μας ολοκληρώθηκε με το μουσικό σύνολο του κ. Ταυλαρίδη.

Αρχείο

Translate »